Польський Інститут у Києві
Італійський інститут культури в Україні
Національний художній музей України
запрошують:
3.10.2012 /четвер / 2013 року о 16:00
на лекцію Акілле Боніто Оліви
«Мистецтво після 2000»
Авторський погляд відомого теоретика на розвиток у мистецтві
Акілле Б. Оліва читать дальше(народився 1939 року) - легендарний куратор і критик сучасного мистецтва. У 1970-х придумав термін «трансавангард», написав про всіх значущих художників сучасності - від Франческо Клементе до Джефа Кунса, був куратором 45-го Венеціанського бієнале, зробив бієнале в Сан-Паулу подією світової арт-сцени. У 1986-му знявся голим для обкладинки італійського арт-журналу, а минулого року, у свої 73, повторив цю витівку. А. Б. Оліва є визнаним і шанованим критиком сучасного італійського мистецтва, автор багатьох теоретичних нарисів, професор історії сучасного мистецтва в університеті La Sapienza в Римі. Оліва був куратором тематичних і міждисциплінарних виставок в Італії та за кордоном, у тому числі «Contemporanea», «Aperto 80», «Avanguardia transavanguardia», «Arte e depressione», «Minimalia». Був удостоєний кількох премій, серед них - Valentino d'Oro, міжнародної премії для мистецтвознавців.
Лекція проходить у рамках виставки Кшиштофа Беднарського«Привид Бродить».
читать дальшеОсновою виставки є розвиток скульптурних тем «Тотального портрету Карла Маркса» та «Групового портрета» в роках 1978-2013. Від початку своєї творчості Беднарський коментував скульптурами ситуацію в Польщі та будував метафори для суспільно-політичних поглядів. Маркс у виконанні Беднарського підлягає постійній реінтерпретації залежно від культурного, суспільного і політичного середовища. Акіле Брніто Оліва звертає увагу на процес перетворення постаті ідеолога комунізму на предмет, на натюрморт, що веде до його десакралізації. Багаторічний процес використовування голови Маркса в сюрреальних наративах ставить питання про політичну відповідальність художника та виявляє критичну дистанцію щодо мистецтва, однозначно політично ангажованого. На виставці в Національній академії мистецтв України художник поєднує критику ідеології та критику поневоленого суспільства.
Виставка працюватиме з 4 по 23 жовтня 2013 року з 10:00 до 17:00 у Національній академії мистецтв України (вул. Воровського, 20).
Кшиштоф М. Беднарський - читать дальшеcкульптор, народився 1953 року в Кракові. Закінчив Академію образотворчих мистецтв у Варшаві (1973-1978, майстерня проф. Єжи Ярнушкевича і проф. Оскара Хансена). Активно займається різними творчими дисциплінами, свого часу був тісно пов'язаний з театром Єжи Ґротовського, для якого в 1976-1981 роках проектував плакати. З 1986 року проживає в Римі; інтенсивною є також його присутність на польській мистецькій сцені. Ранні роботи стосувалися комуністичної пропаганди («Тотальний портрет Карла Маркса», 1978) та суспільно-політичної ситуації в Польщі у період військового стану («Victoria-Victoria», 1983, нині у Національному музеї в Кракові). Найвідоміша робота - скульптурна інсталяція «Мобі Дік», 1987, нині в колекції відділу «ms2» Музею мистецтва в Лодзі, - є своєрідною іконою скульптурного мистецтва Польщі останніх двох десятиліть XX століття. Автор надгробного пам'ятника Кшиштофу Кесльовському (Варшава, 1997), пам'ятника«Incontro con Federico Fellini» (Ріміні, 1994), пам'ятника Фрідеріку Шопену «La note bleue» (Відень, 2010). Учасник кількох сотень колективних виставок. Лауреат нагороди ім. Катажини Кобро, 2004, і нагороди «Золота сова Полонії», Відень, 2012. Відзначений Золотою медаллю «Заслужений для культури Gloria Artis», 2011.
Після лекції - коментар Кшиштофа Беднарського «Моби Дік opera Aperta 1987/2013» розповідь про скульптуру - трансформації моделі простору.